Jumaat, 22 November 2013

Kenali Diri

Keboringan melanda....
Kekurangan kerja.....
Ketepatan masa.....
Kesabaran.......
Keserasian.......
Keramahan.......

Banyak yang perlu aku belajar tapi aku adalah org yang pendiam dan hanya akan berbual apa bila sudah mengenali seseorang itu....
Aduh apa yang harus aku lakukan...tak reti nak bercakap dan berbual, kelu lidah bila nak berkata-kata...
Satu lagi aku ini suka berfikiran yang negatif. Belum apa-apa dah fikir yang bukan-bukan.....
1. Aku perhatikan diri aku nie suka memberi tapi tak suka meminta, so pandai2 la seseorang tu fikir dan ingat apa yang telah aku beri..
2. Aku mudah merasa kesian kat seseorang, tapi orang tak pernah nak kesian kat aku (@ aku yg perasan)
3. Mudah merasa bersalah tapi agar sukar @ lama untuk menyatakan maaf...
4. Aku akan simpan perasaan demdam @ apa sahaja yang menyakitkan @ yang aku tak suka. Bah kata lain aku tak suka meluahkan perasaan
5. Suka berniaga tetapi tak suka berniaga ngan kawan2 rapat (promot) tak tak berkesan diaorang nanti diaorang salahkan saya pulak....
6. Susah utk bertentangan mata



(Nasib baik lah aku dapat seorang suami yang peramah so riuh la rumah tangga kami ~ klu dua-dua pendiam maka macam duduk dalam gua la kami)

Tiada ulasan: