Rabu, 26 Mac 2014

Percutian (22-25hb mac 2014)

Mmg betul2 percutian.....

22hb ~ bertolak dari umah putrajaya pukul 9.00 pagi, berhenti sarapan di Kedai Kak Mah Nasi Dagang di Gate 1, putrajaya....makan nasi dagang lauk kari ikan tongkol n air suam (RM4.50), sepanjang perjalanan takde masalah, alhamdulillah selamat sampai di Chini pukul 2.00ptg...pemanduan berhemah.....

23hb ~ pagi takde aktiviti hanya duduk berborak n masak2....pukul 3 lebih masing2 nak mandi laut, so gigh la bawa kereta gie pantai Sepet, Pekan....sebiji kereta, makdak n 2 org anak, Rusila n munirah(anaknye) pastu aku n adik (asid). Dekat situ my sister n suami serta anak2nye dah menunggu diaorg dari kuantan (br habis kelas). Mandi dlm sejam pastu balik singgah umah my sister utk amik mengambil mesin jahit aku dan anak2 my sister ikut blik umah makku....so dlm kereta ada aku, adik, makdak n 2org anak, Rusila n munirak(anaknye) n 4org anak my sister (so 11org dalam kereta ALZA, 6dewasa n 5kanak-kanak)

24hb ~ Pagi2 lg aku dah bersiap utk anta my mum gie hospital utk check up bulanan dia. aku gie ngan makdak n si kecil Farish (anak my sister). Lama jgak la menunggu my mum check up, dari kul 9pg hingga kul12.40....selesai amik darah, timbang berat, jumpa pakar dan amik ubat. Balik singgah Tabung Haji (update n my mum nak amik duit belanja) n maybank (amik duit abah). Pastu singgah Tunas Manja beli makanan utk yg di rumah.

25hb ~ Masa utk aku bersiap utk balik putrajaya, nie lah masa yang paling aku tak suka.....bayangkan dari nak gerak kul 11.30 berlarutan smpai kul 12.30...last sekali keputusan di ambil dah kami gerak kul2.15petang. Aku memandu dengan berhemah sekali.....dari kul 2.15 sampai Pochung kul 7.00mlm, nie anta my brother (asid) balik umah dia. Pastu singgah makan kat Presint 15 makan (ok lah makan kat kedai nie, nie member aku yg cadangkan) past makan aku anta member aku balik umah dia di Presint 9, aku sampai umah dlm kul9 mlm, penat giler....tapi hilang penat bila tengok muka My Hubby yg ku sayang....Rindu sgt 4hari aku tinggalkan dia....

4Hari terasa sekejap je...tak cukup masa, nak rasanye banyak aktiviti yang ingin dibuat bersama2 makdak (my sister), dah la jumpa setahun 1@2kali je......

My hubby ~ 4hari tinggal dia...kesian dia.....Aku sgt merindui diri n suara nye, sepanjang peninggalan aku hanya 2kali je rasa nye dia tefon aku, hati rasa sedih.....aku seperti pungguk rindukan bulan @ merindui org yang tak sudi....tapi aku tetap tersenyum utk menutup kesedihan di hati....Aku rindukan dia sampai terbawa2 dalam mimpi, kul 1pagi aku msj dia tak balas sedangkan aku tau dia tgh kerja, seharian dia tak blas msj aku n tefon aku, terasa sengsaranye diri nie.....nasib ada makdak (my sister) yg faham nasib diri nie, dia yg selalu memberi sokongan dan nasihat kepada aku...

AKU INSAN YANG TERSEPIT ANTARA SUAMI DENGAN KELUARGA



Tiada ulasan: