Sabtu, 14 September 2013

Cuti Hari Malaysia

Sepanjang cuti 3hari (sabtu, ahad n isnin) dan jgak semperna Cuti Hari Malaysia, aku n hubby balik Pahang kampung halamanku.
Jadual sepanjang 3 hari penuh...

14hb Sept 2013
* pagi Boaq minta tolong amikkan bini n anak dia, munirah kat Kuala Pahang, Pekan. Nie kerana anak dia demam nak susah nak bawa naik bas. Makku pun kata boleh gie tgk Iman (cucu makku), dia dah rindu sangat.
* Dalam perjalanan balik dari Kuala Pahang, kami singgah ke KFC. Lepas tu kami singgah di Darul Syi'fa, Pekan, kebetulan aku ternampak kain rentang dan masa nak ke kuala pahang tu aku tgk ramai org. Kami bernasib baik masa sampai tu takde org rumah tu pun berkunci tapi my hubby turun n tefon org yang menguruskan rumah tu, nasib kami baik sebab Ustaz tu "on the way" ke tempat tersebut selepas rehat (makan tengahari)...jadi kami adalah org yg pertama untuk sesi petang...
Untuk pengetahuan semua Darul Syi'fa Pekan hanya beroperasi pada hari Rabu & Sabtu, 10 pagi hingga 3.30 petang. hari lain sapa yang ingin dapatkan perkhidmatan Darul Syi'fa bolehlah ke Taman Guru, Kuantan.
* Selesai urusan di Darul Syi'fa, kami singgah di Padang Rumbia (umah Kakak yg Sulong).

15hb Sept 2013
* Makku sibuk ajak gie kuantan umah A.saiful (anak angkat abah n mak dari dulu)...
* aku dah la sakit perut cirit birit, ku gagahkan jgak diriku untuk gie sana..
* kebetulan along pun ada jgak kat sana tu...
* sementara nak tunggu org siap masak aku ajak along gie Kuantan Parade, belikan Boaq celcom Broadband.

16hb Sept 2013
* masa untuk aku kemas kain baju untuk balik Putrajaya..
* biasalah bila dah cuti n keluar dari putrajaya, mood untuk balik putrajaya dan ingin mulakan kerja jadi malas.
* aku bgtau my hubby nak balik kul 1.30, duduk kemas n buat mcam2 perkara akhirnye kul 2.30 br gerak. Nasib baik la jalan tak berapa nak jem kecuali jalan ke Ulu Bendul jem disebabkan ada kemalangan antara proton Saga lama ngan proton Wira.
* Kul 6 petang sampai di Nilai, anta adik asid, pastu baru balik putrajaya..

Tamat Sudah ceritaku 3hari cuti...
Terima Kasihlah kepada my Hubby kerana sudi teman n bawa aku balik Pahang...


Tiada ulasan: